In loc de introducere

Sunteti un intreprinzator si a-ti depasit stadiul unei afaceri la colt de strada”?
Doriti sa va extindeti afacerea dincolo de granitele tarii?
Vreti sa va fidelizati clientii si sa atrageti altii noi?
Sunteti hotarati sa procedati in stil managerial si de marketing modern pentru acoperirea unei cote mai mari de piata fara ca altii sa profite nejustificat de investitiile Dumneavoastra in innoirea produselor si serviciilor, in cresterea calitatii si in publicitate?
V-ati confruntat cu situatia ca Agentii de asigurari sa nu incheie contracte de asigurare pentru a proteja “bunul renume” de care produsele sau serviciile Dumneavoastra sa se bucure in piata?
Sunteti reprezentatii unei Companii de renume si doriti sa va protejati marcile pe care le promovati pe o anumita piata si a-ti contatat faptul ca pe aceeasi piata circula liber si la vedere marfuri identice sau similare contrafacute?
A-ti avut o idee si a-ti constat ulterior aplicarea sau prezenta ei pe piata? Denota faptul ca nu a-ti actionat la timp prin inregistrea acelei idei si altcineva profita de ea aducandu-i mari beneficii atat materiale cat si financiare.
A-ti adus o imbunatatire unei produs sau serviciu care are caracter de noutate? Nu ezitati sa o inregistrati.
A-ti promovat un produs castigand o cota de piata semnificativa si constatati prezenta in acelasi segment de piata a unei firme concurecte care i-si prezinta produsele ajungand sa va acopere zona de desfacere? Exista doua situatii: daca produsul dumneavoastra nu a fost integistrat este foarte grav (are toate sansele de reusita in lupta de cucerire si atingerea nivelului scontat de piata). Daca a fost inregistrata identitate produsului sau serviciului , la cel moment a-ti actionat cu professionalism, acum cand contatati situatia relatata mai sus aveti sanse foarte mari in stoparea concurentei, interzicerea si recuperarea cotei de piata pierdute.
Exemplul 1. Pe piata se vand atat biscuiti cat si napolitate care au atasate marci sau desene si modele (nume, tip ambalaj, forma de prezentare etc) si daca acestea sunt identice si asemanatoare, consumatorul poate sa creada ca ambele produse provin de la acelasi furnizor (vezi marca EUGENIA); in acest caz, datorita similitudinii produselor si asemanarii marcilor consumatorul poate atribui celor doua produse,aceeasi sursa de provenienta.

Exemplul 2. Daca PEMBERTON este cel care a creat formula, inca secreta, a produsului Coca Cola, un genial om de afaceri din Atlanta, Asa Candler, a facut din Coca-Cola un nume de marca. El a fost constient de puterea publicitatii atunci cand a inregistrat brandul Coca-Cola in 1886. Pentru a promova acest nume, Candler a creat o varietate de produse promotionale, gen calendare, ceasuri si nenumarate alte lucruri inedite, toate purtand marca Coca-Cola. Desigur, competitia a fost apriga in primii ani si de aceea compania a luat in serios protejarea produselor si marcilor sale. Pentru a se feri de imitatii, in 1915, Coca-Cola a introdus clasica, de acum, sticla contur, inregistrata ca marca in 1977 – onoare acordata doar catorva ambalaje.
Coca-Cola este considerata de foarte mult timp o marca dedicata intregii familii.
De-a lungul anilor Coca-Cola s-a dovedit a fi un produs atipic fata de teoriile de marketing. Se stie ca marcile au o anumita durata de viata. in mod normal, o marca se naste, creste, ajunge pana la un anumit nivel, dupa care se stinge. in cazul Coca-Cola ne confruntam cu o situatie atipica. Dupa 116 ani de la aparitia marcii, nu exista semne de declin. Ba, dimpotriva, brand-ul este mai puternic ca oricand si creste din ce in ce mai repede, cel putin aceasta este parerea lui Simeon Goranov, brand manager la Coca-Cola Romania.
Dar cum a ajuns compania sa detina controlul Brandu-lui. Stiati ca, initial, marca a fost inregistrata de catre un angajat si ulterior acesta a cedat-o dupa un lung proces?
Doriti un “instrument” simplu si eficace care sa va resolve toate aceste probleme?
Daca raspunsul Dumneavoastra este afirmativ, va invitam sa parcurgeti informatiile cuprinse in acest site.

Consultanta generala

In eforturile pentru construirea si mentinerea unei imagini individuale pe piata – si deci a unui mesaj individualizat catre consumatori – compania dumneavoastra se loveste in mod invariabil si constant de necesitatea protejarii drepturilor sale de proprietate intelectuala.

In plus, adaptarea continua a politicii de marketing la nevoile si oportunitatile variabile ale pietei impune o gestionare dinamica a obiectelor de proprietate intelectuala din patrimoniul companiei, astfel incat acesta sa reflecte permanent o imagine coerenta in fata clientilor castigati si a celor potentiali.

Insa, in cadrul acestui demers, apar dificultati inerente in identificarea solutiilor optime menite sa va asigure o protectie cat mai larga pe de o parte, iar pe de alta parte sa combata incalcarea ulterioara a drepturilor dobandite, realitatile pietei relevand deseori situatii in care aceste dificultati devin imposibil de depasit fara asistenta asigurata de un bun consilier in proprietate industriala.

Marca desenul, modelul protejat este un activ intangibil al societatii care, folosita asa cum trebuie, genereaza venituri pentru companie si astfel isi mareste valoarea .

Astfel, sunt un indicator al generarii de venituri si beneficii viitoare, evaluate se introduce in contabilitate, se pot vinde, sau cesiona, se poate pune si gaj la banca si obtine un imprumut.

Venind in intampinarea nevoii continue de protectie a companiei dumneavoastra, va punem la dispozitie consultanta generala de specialitate si servicii complete in domeniul marcilor, desenelor si modelelor industriale, pe baza de contract general de consultanta si reprezentare.
Experienta acumulata in exercitarea profesiei de consilier autorizat in fata OSIM, OHIM si OMPI, profesionalismul cu care ne exercitam profesia in interesul clientilor nostri si promptitudinea cu care raspundem nevoilor acestora ne recomanda ca fiind un partener de nadejde, oferind un real sprijin companiilor in demersul lor pentru crearea si mentinerea unei individualitati pe piata.

Cu noi, veti beneficia de o abordare dinamica si creativa a aspectelor legale si procedurale aferente procedurii de inregistrare si aparare a drepturilor dumneavoastra de proprietate intelectuala, iar onorariile noastre sunt concepute astfel incat sa vina in sprijinul companiilor mici si mijlocii, facilitandu-le acestora accesul la servicii profesionale complete.

Va invitam sa luati legatura cu noi prin sectiunea de contact pentru a afla mai multe detalii despre serviciile noastre

Marfuri contrafacute

Marfuri care aduc atingere unui drept de proprietate intelectuala:
a) marfuri contrafacute;
b) marfuri pirat;
c) marfuri care aduc atingere drepturilor asupra unui brevet de inventie sau unui certificat suplimentar de protectie ori unei indicatii geografice sau unui brevet de soi.

In acest sens, SIDEMO –SIGLE, DESENE, MODELE ,Consiliere in proprietate industriala prin Consilier Mandatar Baisan Cristina – Carmen, membra a Sabian vine in sprijinul societatilor care desfasoara activitati de import export si nu numai cu servicii precum:

1) protejarea afacerii prin inregistrarea brand-ului ca marca nationala si/sau comunitara-pentru obtinerea de drepturi exclusive pe teritoriul Romaniei sau pe tot teritoriul UE prin consiliere privind Cererea de interventie pe langa Autoritatea nationala vamala;

2) consilierea la nivel de Birou vamal a Societatilor care au declarate in vama marfuri susceptibile de a incalca un drept de proprietate intelectuala/industriala :

a) orice marfa, inclusiv ambalajul sau, care poarta, fara autorizare, o marca identica ori care nu se deosebeste in aspectele sale esentiale de o marca de produs sau de serviciu legal inregistrata pentru acelasi tip de marfa si care, din acest motiv, incalca drepturile titularului acestei marci;

b) orice simbol al unei marci de produs sau de serviciu (inclusiv logo, eticheta, autoadeziv, brosura, instructiuni de utilizare sau document de garantie care poarta un astfel de simbol), chiar daca este prezentat separat si care se afla in aceeasi situatie cu marfurile prevazute la lit. a);

c) orice ambalaj care poarta marci de produse contrafacute, prezentate separat, in aceleasi conditii ca si marfurile definite la lit. a);

d) marfuri pirat: toate copiile fabricate fara consimtamantul titularului dreptului sau al persoanei legal autorizate de acesta in tara de producere si care sunt executate, direct ori indirect, dupa un produs purtator al dreptului de autor sau al drepturilor conexe ori al unui drept asupra modelelor si desenelor industriale, daca realizarea de astfel de copii ar constitui o incalcare a dreptului de proprietate intelectuala respectiv;

De retinut este faptul ca, marca protejeaza insemnul asociat produsului si nu produsul ca atare.

3) protejarea produselor prin Design industrial-pentru forma lor si aspectul estetic(protejare in Romania si/sau pe tot teritoriul UE;

4) supravegherea concurentei-serviciu lunar-ofera posibilitatea cunosterii activitatii depuse pentru dobandirea unor drepturi exclusive de catre companiile concurente;

5) apararea drepturilor de proprietate intelectuala si industriala : actiuni in contrafacere, actiuni in concureta neloiala, actiuni de anularea titlurilor de proprietate, etc.;

6) transferul drepturilor de proprietate intelectuala si industriala (cesiuni, licente, francize, etc.)

7) evaluarea marcilor de portofoliu;

Pentru mai multe detalii nu ezitati a ne contacta.