Definitie

Pot constitui marci comunitare toate semnele care pot fi reprezentate grafic, in special cuvintele, numele de persoana, desenele, cifrele, forma produsului sau a ambalajului sau, cu conditia ca astfel de semne sa asigure deosebirea intre produsele sau serviciile Dumneavostra si ale altora. Inregistrarea marcii comunitare produce acelasi efect in intreaga Uniune Europeana, nu se poate substitui marcilor nationale din statele membre, ci coexista cu acestea.

Avantajele si dezavantajele marcii comunitare

• Obtinerea protectiei marcilor pe ansamblu Uniunii europene (o piata cu peste 350 mil. de locuitori), printr-o singura cerere si printr-o procedura unica, simplificata si cu taxe scazute decat in cazul depunerii cererii separate in fiecare stat.
• Existenta unui sistem de taxare unic in locul platii taxelor individual catre fiecare oficiu national.
• Daca doriti inregistrarea comunitara nu trebuie sa aveti o inregistrare nationala prealabila, cum se intampla in cazul unei marci internationale.
• Utilizarea intr-un stat mebru determima validitatea in ansamblu CE si permite evitarea decaderii pe motiv de nefolosire pe o perioada neintrerupta de 5 ani.
• O cerere comunitara constituie baza unei cereri internationale.
• Odata cu extinderea Uniunii marcile comunitare anterior inregistrate sau depuse spre inregistrare, isi extinde in mod automat efectele si in aceste state.
• Caracterul unitar care poate fi sintetizat “TOTUL SAU NIMIC”, altfel spun marca cumunitara se inregistreaza numai pentru acea parte din lista de produse si serviciile aceptabila in toate statele member, intinderea protectiei fiind aceeasi pe intreg spatiul comunitar.